Follow the light and you'll come right

Kan ju börja med att berätta att jag har blivit utsedd till första provsmakare i köket på Ferrufrom denna vecka. Dessutom har jag fått laga mat och baka som en tok idag, så nu är jag på topp! Försöker vara på g hela tiden genom att fråga vad som ska göras och det uppskattas verkligen med tanke på att det är personalbrist i köket för tillfället. Har fått sjukt mycket motivation att starta ett café när jag blir stor. Drömt om det sen jag var en liten plutt.
Fattar ni hur coolt det skulle va?!

Kom att tänka på en sak när jag stod och rörde ihop all smet idag.. Sommaren är ju bara ett stenkast bort! Vad händer?! På måndag är det ca 20 skoldagar kvar tills vi står i kyrkan och sjunger Den blomstertid för typ femtioelfte gången. För mig är det fullkomligt ofattbart. Kan inte riktigt finna mig i att tiden kan gå så ruggigt fort. För det är ju typ inte heller den här ba ''ååh vad kul det är med skola'', snarare ''skönt att det snart är över''. Så i det här fallet så kan man inte säga att tiden går fort när man har kul. Klockan tickar ju i samma takt hela tiden, så det är nog bara mentalt.

När sommarlovet kommer så är jag garanterat inte den enda som kommer vilja trycka på en ''paus-knapp''. Ja, det har jag faktiskt funderat på. Tänk om det ändå fanns en sån..
En knapp som pausade tiden när allt var som bäst. Aldrig mer den där oron i magen när problem uppstår. Inga problem alls. What a perfect life... Eller? Om det nu vore så enkelt så skulle Gud förmodligen ha skapat en sån. Men han ville väl ge oss en utmaning. Lära oss att våga ta risker. Handlöst falla i hopp om att någon tar emot en. Det är nån mening med att allting är som det är. Att tiden går och går utan att stanna. Att ingen är den andra lik. Ur min synvinkel så skulle inte livet vara perfekt om det var helt perfekt. Haha, missuppfatta inte det där nu. Jag menar bara att det som gör livet vackert är dom där små felen.

Nje, gott folk.. Det börjar bli dags för mig att fara till Tunavallen och sparka lite boll. Can't wait!
Ville bara kläcka ur mig lite fula tankar först : )

Mr. P, du gör mig glad.

Postat av: mr .

mr philip menar du väll ;)

2009-05-17 @ 18:38:05
Postat av: Antti

caféet ska drivas med mig, och ska heta Double E :)

det får du fan inte glömma! <3

2009-05-24 @ 12:59:59
URL: http://anttis.blogg.se/

Tyck till om vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: