IMPOSSIBLE IS NOTHING!

Sitter här i min ensamhet, lyssnar på musik, funderar över framtiden och dricker välling. Haha, jo, det gör jag faktiskt! Konstigt nog så fick jag en välling-kick när jag bläddrade igenom lite blöjbilder innan jag for till Halmstad och var bara tvungen att få känna smaken igen. Ni som klev upp fem varje morgon för att väcka mamma så hon kunde fixa välling när ni typ var tre år, ni vet att det smakar så mycket gamla minnen. Sanningen är den att jag saknar det. Även fast jag inte är någon morgonmänniska. Med detta tänkte jag bara meddela att välling har blivit min nya drog. IGEN! Jag tog bara en paus några år. Fattar inte varför egentligen... Det är ju så helsikes gott!

I allafall, som ni säkert läst ett antal gånger nu, så har vi varit i Halmstad på elitläger. Och jag måste säga att det har varit bland det roligaste jag har varit med om. En oförglömlig resa var det vi ville att det skulle bli och det kan vi helt klart bocka av på listan! Jag har lärt mig så mycket som jag kommer bära med mig för alltid och jag har lärt känna alla tjejor ännu bättre. Det känns riktigt kul! Hade dock ont i höften hela veckan och drog på mig en förkylning, men det kunde inte stoppa mig, för viljan fanns där. Viljan att kämpa. Viljan att bli bättre.

Trots pressen alla hade när det gällde att prestera så gick nog var och en och bar på lite nervositet i magen, med tanke på att det fanns scouter som dök upp överallt. Försökte inte tänka så mycket på att det var ett uttagningstillfälle till landslaget, men det gick knappast att undgå. Slappnade inte riktigt av och kände frustrationen gripa tag. Men när jag tänker tillbaka så kan jag ändå säga att det gick helt okej för min del, även fast jag hade tråkigt otur med stolp- och ribbträffar... Det är inte det som är viktigast - att man gör mål. Det viktigaste är att man gör sitt bästa och har kul! För laget gick det dock desto bättre. Två vinster och en oavgjord. Dvs att vi är ett av Sveriges mest framgångsrika lag! 24 län och endast vi och Stockholm som står obesegrade. Respekt på den va!

Träffade även mina efterlängtade brudar från Örebro precis som jag hade hoppats på! Fyfan vilken känsla att få krama dom igen.. Vi ska ses snart igen, bruttor! Jag längtar redan.

När Halmstad-resan började lida mot sitt slut så var det dags att ladda batterierna inför nästa prövning - Piteå Summer Games. Egentligen var det vila som behövdes, men det fanns inte på kartan. Vi skulle ju vinna PSG först! Haha.. Själv fick jag försöka hantera skavankerna på bästa sätt, för jag kan ju inte precis påstå att jag kände mig pigg och fräsh, men kraften fanns ändå nånstans där. Drivet för fotbollen. Måste erkänna att jag mest lirade på vilja (vinnarskalle som jag är!). Med en himla massa flyt och oflyt i bagaget så tog vi oss till final. Tredje året i rad! Hur grymt är inte det liksom? Sista året vi fick delta i PSG, Sveriges näst största fotbollsturnering, och vi stod där välförtjänta högst upp på prispallen. Silver 2007 och 2008, GULD 2009! Det var meningen att det skulle bli tredje gången gillt för oss! Och igårkväll for vi hela laget och firade på Waldorf. Snacka bra avslutning på en fantastisk vecka! Jag förstår inte hur, men på nått sätt så gick det vägen. Och det är jag stolt över!

Ingenting är omöjligt, bara man tror på det man gör och har viljan att kämpa.

Puss på er, alla fighters där ute!


Tyck till om vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: