Nothing really ever goes the way it's planned



Det känns verkligen som att veckorna går skitsnabbt nu. Så brukar det väl inte vara när det är skola? Men så är det. I alla fall för mig och jag finner både för- och nackdelar med det. Dels är helgen är över på ett kick och dels hinner jag knappt plugga ordentligt för att jag tränar varje kväll. Inte så najs eftersom jag vill ha bra betyg till jul, precis som alla andra.
Om vi säger såhär: Värdet av prioritet är en sak som jag febrilt håller på att lära mig...

På tal om ingenting - Jag såg verkligen fram emot fredagens orientering på "The Snakemountin" (Ormberget). Men det visade sig inte vara lika kul som jag hade väntat mig. Jag gillar att orientera, men det blev bara för mycket när jag gick vilse.. Mådde väl inte sådär jättebra när jag kom tillbaka och insåg att jag varit borta på tok för länge... Trött och hungrig. Min hjärna är ur funktion i det skicket. Fick iallafall käk i mig, vilade lite och tog revanch, haha. Det var nån mening med det. Konstigt nog.
När dagen var slut så konstaterade jag att det enda jag gillar med Ormbergets uppförsbackar är att man får stenhårda benmuskler och att det går neråt på tillbakavägen.
Eller vad säger du, Lisagirl?

Fredagkvällen blev jäkligt bra. Hade FF all night long eftersom mamma farit till Italien och pappa till Gällivare. Jag bakade kladdkaka till folket och busade med Josse, Lisa Mallan, Totte, Lidde och Erland. Haha, förjäkla sköna människor! Blev verkligen allt utom en failad kväll kan jag ju säga. Mallan och Josse tillbringade natten hos mig och vi hade det huuur mysigt som helst. Loveya.



Dagen därpå bar det av till Skellefteå för min del. Sista matchen med div2. Jäkligt skönt med vinst! Och jäkligt skönt att göra ett sista nickmål för säsongen, tihihi. Vi hamnade på en tredjeplats i tabellen tillslut. Sjukt bra jobbat!
Kvällen bestod av välbehövt lugn och ro. Uppskattar verkligen sånadär "göra-ingenting-kvällar". Ibland är det precis det man behöver.

Och så var vi framme vid söndagen. Jag älskar söndagar. Förstår inte hur folk kan hata dom så mycket. Söndagar är ju en perfekt avrundning på helgen och en perfekt början på en ny händelserik vecka. Vad vore vi utan söndagar liksom?
Nåja.. Igår såg jag alla repriser av Idol, såsade i soffan och brände alla mina tomma kalorier i form av en innebandyträning på kvällen. Kändes som att det var en mycket behövlig sådan med tanke på alla onyttigheter jag lyckats proppat i mig i helgen...
Men iallafall, puss på onyttigheter och träningar!


Ojdå, tråkigt långt inlägg det blev nu.. Whatever ;)
Tänkte bara skriva lite om helgen typ. Återkommer senare!


Tyck till om vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: