Minusgrader

Jag tycker det är sjukt mysigt när det är frost på sadeln då jag ska cykla till skolan på morgonen. En känsla av att någonting är på gång ilar genom min kropp. Det är sådär lagomt kallt och termometern visar bara några minusgrader. Jag kan nästan inte tro att det är samma sol som värmde mina brunbrända ben i somras, som lyser på mig nu. Den kikar oblygt fram bakom träden, som vid det här laget tappat alla sina löv, och fyller mig med energi från topp till tå trots att den inte alls är lika varm nu som då. Jag andas in genom näsan och ut genom munnen, sådär som pappa lärt mig att göra. Kicken jag får av den kalla luften som febrilt virvlar sig upp mot mina bihålor målar ett förväntansfullt leende på mina läppar.
På något sätt så känner jag mig lycklig där jag står med cykelnyckeln i handen.


Hösten är snart passerad och inom kort har det stora vintermörkret slukat oss. För många kan det vara gamla minnen som rivs upp och väcker obehagliga känslor som skaver någonstans långt in i hjärnan. Men jag måste ändå säga att trots allt deppigt som kretsar runt vintern, så har den faktiskt sina fördelar. Man kan bl.a åka slalom, köra skoter, bygga snögubbar, ha snöbollskrig, göra snöänglar och massa andra fula grejer som får en på bra tankar i den isande kylan. Försöker man plocka fram allt som är bra så blir allt det där tunga inte en lika stor börda. Jag tror att det är extra viktigt att tänka så i dessa tider.


Om vintern är redo för Lule så är jag redo för vintern. KOMSI, KOMSI!
Postat av: helja

sv: AHAHAH jag såååg dee ;S HAHAHA <33

2009-10-17 @ 01:10:10
URL: http://heljaaa.blogg.se/

Tyck till om vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: