Älskar

När jag får andas in din doft där dina axlar blir till hals. När mina fingertoppar per automatik letar sig till dina skuldror och du ber mig att klia fast jag redan gör det. När du berättar intressanta saker om världen som jag inte vet. När jag vaknar före dig och hinner beundra ditt perfekta ansikte som så fridfullt ligger bredvid mig. När vi umgås med andra. När vi grejar och fixar med olika hantverk. När ditt lockiga hår blir sådär extra blont på sommaren. När det går några dagar som får mig att längta tills vi kramas igen. När du småäter från alla skålar efter maten. När vi pratar om drömmar och du nämner att du vill bo i en mysig timmerstuga vid vattnet. När du är yrvaken och tittar på mig med vilsna rådjursögon. När våra fingrar ofrånkomligt flätar sig in i varandra. När vi stannar upp och inser vad vi har. När jag vinner mot dig i kubb och alla andra slags spel. När vi stannar inne hela dagen och lyssnar på sommarregnet istället för musik. När vi lagar utsökt mat och äter i soffan. När du kommer och hejar på mina innebandymatcher. När vi har picknick på en brygga i solnedgången. När du säger att jag är fin. När vi dricker thé och tittar på dåliga tv-program som blir bra. När jag är rädd och du håller om mig. När det känns som nyspunnen sockervadd och livliga fjärilar i magen. När du drar mitt bångstyriga hår bakom öronen och lämnar varma pussar på min panna. När jag lånar dina alldeles lagom för stora tröjor. När vi dansar fånig vals och jag står på dina fötter. När jag lutar mig mot din bröstkorg och hör dina hjärtslag. När vi har debatt och du tror att du har rätt fast jag vet att det är jag som har det. När du är morgontrött och steker ägg med en rynka mellan ögonen. När vi sjunger i stämmor och du spelar gitarr eller piano utan att behöva fundera. När våra familjer äter middag tillsammans. När vi är långt hemifrån och glömmer bort vilken dag det är. När dina händer målar solar på min hud. När vi hittar på nya saker. När vi svamlar och skrattar så mycket att vi nästan inte kan sluta.

När jag känner mig nykär efter två och ett halvt år.
Postat av: Anonym

Herregud vad vackert. Ni två är så mycket kärlek att det bara sjunger om det.

2012-05-23 @ 21:49:45
Postat av: emilia

men åh, tack så jättemycket!! gud vad gulligt av dig.

2012-05-23 @ 22:56:52
URL: http://emiliaolausson.blogg.se/
Postat av: Anonym

sötnosar

2012-05-27 @ 19:33:11
Postat av: Julia

Oj så fint skrivet! blir nästan tårögd. Kärlek är ju förbaskat fint ändå :) & va härligt å vara sådär nykär efter så pass lång tid tillsammans. DET ÄR FINT DE!

Kram

2012-06-04 @ 01:08:13
URL: http://juliaholmgren.blogspot.com

Tyck till om vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: